نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که قطع‌نامه بی‌فایده‌ای که آمریکا به دنبال تصویب آن است، احتمالا رای نمی‌آورد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز شنبه گفت: پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره نوار غزه ممکن است توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب نشود.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا گفت: فکر می‌کنم این قطعنامه نه تنها از حمایت ما، بلکه به‌عنوان مثال از حمایت چین برخوردار نخواهد بود. به نظر من احتمال زیادی وجود دارد که این قطعنامه تصویب نشود، زیرا اکثریت اعضای شورای امنیت این موضوع را قبول نمی‌کنند. 

نبنزیا ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند نیازی به تصمیم گیری نیست. ما بی سر و صدا کار می‌کنیم و به توافق می‌رسیم. اکنون مذاکراتی برای آزادی و مبادله اسرا در جریان است. بگذارید روی این موضوع کار کنیم. اما این تصمیم همه چیز را خراب می‌کند. آن‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند تا از شورای امنیت جلوگیری کنند.

آمریکا پیش از این پیش نویس قطعنامه خود را در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه آماده کرده بود و سند آمریکایی خواستار آتش بس فوری نیست، بلکه تنها حاوی بندی است که حمایت از آتش بس موقت در غزه در صورت امکان را به شرط آزادی تمامی اسرا تأیید می‌کند. 

 علاوه بر این، پیش‌نویس قطعنامه آمریکا نشان می‌دهد که در شرایط کنونی، یک عملیات زمینی در مقیاس وسیع در شهر رفح ممکن است پیامد‌های منفی جدی برای صلح و امنیت منطقه داشته باشد و با توجه به این موضوع، چنین عملیات زمینی نباید انجام شود.

جنگ غزه وارد صد و چهل و هشتمین روز خود شده است، در حالی که بمباران چندین منطقه نوار غزه در بحبوحه قحطی که به واقعیت تبدیل شده است ادامه دارد. حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۰ هزار کشته و بیش از ۷۰ هزار زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا ربابی
۲۱:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
امریکاواروپانمی خواهند جنگ پایان یابد چون بازار گرم سلاح فروشی گرم است
United States of America
علی
۱۷:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
چرا این همه موشک می‌زنند چرا هواپیماهای جنگی اسرائیل رانمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۱۷:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
مردم حالا فهمیدید که زمان موشک هست و میدان و قدرت،حالا فهمیدید که مذاکره با زورگویان فایده‌ای ندارد،برجام که خودشان نوشته بودند چه شد زیرش زدندن،باید قوی باشیم و اجازه ندهیم که بیگانه بین ما ایرانیان تفرقه بیندازد.
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۱:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
کجاس مقاومت قوی که از ملت مظلوم فلسطین حفاظت کنه سازمان ملل از کشورهای حمایت کننده اسرائیل قاطع بخواد که حمایت نکنن. مقاومت باید یکپارچه تمام اسرائیلو موشک باران کنه از ایرانو عراقو سوریه و لبنان هر قسمت دنیا که هستن با تمام قوا بیان جلو ضرب العجل صادر کنن اگه برنگردید عقب یک قطره نفت و گاز صادر نمیکنیم به کشورهای متخاصم مقاومت اعلام کنن اگه خواهان جنگ جهانی نیستید به عقب برگردید
Iran (Islamic Republic of)
mhs
۱۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خیلی خوبه این حرفا ولی همه چی حساب کتاب داره باید فکر همه جاشو بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
پس بی سر صدا نتانیابو هم اعدام کنید.نکید دیگه سازمان ملل و هیچ بیانیه در شوراها و پارلمان های اروپا بی ارزش و بی صلاحیت هست.کشورا باید سازمان ملل رو تحریم کنن.چون نه کارایی داره نه انسانیت دارن.حق وتو یعنی دیکتاتوری نوین.یعنی غارت با اجتماع یعنی جمع بشن چند نفر برن تو یکجا دیگه زور بگن.یا چندین کشور مسلمان باید حق وتو داشته باشن.یا این سازمان منحل بشه بهتره...کشورا اگر نرن و استفعا بدن تا جایگزین اون درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۸:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
لعنت خدا بر آمریکا و دوستانش که هرچه جنگ و خونریزی هست از این گروه بوجود میاد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر انگلیس و آمریکا که کشتار که بیش از هفتاد سال راه انداختن هنوز تمومی نداره .مرگ بر یهودیها صهیونیست
آخرین اخبار