مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: راه اندازی کمپین ۳۰-۶۰ و احصای نقاط حادثه‌خیز برای افزایش ایمنی و سلامت هموطنان در دستور کار قرار دارد.

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد ازاین‌رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳، نقاط حادثه‌خیز را احصا می‌کند.

او افزود: بر اساس دستورالعمل خدمات سفر سال ۱۴۰۳، طرح نوروزی از ۲۴ اسفند امسال آغاز و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، لذا موضوع کاهش حوادث جاده‌ای در ایام اجرای طرح و به ویژه از نیمه شعبان تا آغاز طرح به علت احتمال افزایش سفرها، مورد تأکید قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به تقارن ماه رمضان با طرح نوروزی، سفر‌های بین جاده‌ای در سه بازه زمانی نیمه شعبان تا ماه رمضان (در نظر گرفتن ایمنی تردد به علت بارش‌های احتمالی)، از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین (توجه به افزایش سرعت‌ها به علت احتمال کاهش سفرها) و محدوده زمانی ۱۵ فروردین تا تعطیلات عید فطر، مورد توجه دستگاه‌های امدادی قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اذعان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد ازاین‌رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها برای ترغیب مسافران به توقف، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه برای افزایش ایمنی و سلامت هموطنان در دستور کار قرار گیرد.

رستگاری تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با محوریت معرفی جاذبه‌ها و امکانات اقامتی شهرستان‌ها و نیز ارائه خدماتی از جمله امداد و نجات، اورژانس و همچنین قرار گرفتن امکانات رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی و سایر اقداماتی که پاسخگوی نیاز گردشگران در ابعاد مختلف باشد، از جمله اقداماتی است که موجب افزایش جذابیت‌های توقفگاه‌های ایجاد شده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها، می‌شود.

او افزایش گشت‌های نظارتی، اقدامات زودبازده افزایش ایمنی، تردد تیم‌های امدادی در سطح راه‌ها و اعمال قانون برای رانندگان خاطی را از جمله مواردی برشمرد که در کمیته ۳۰-۶۰ به آن پرداخته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در رابطه با تعیین تکلیف ایستگاه تاکسیرانی واقع در راه‌آهن، ابراز کرد: مقرر شد مدیریت راه‌آهن استان یزد با همفکری و مشارکت معاونت حمل‌ونقل شهرداری، به این موضوع رسیدگی نمایند تا در ایام طرح، در تردد مسافرین خللی ایجاد نشود.

رستگاری ادامه داد: کنترل و نظارت بر قیمت اقلام موجود در واحد‌های صنفی مستقر در غرفه‌های پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه و پایانه اتوبوس‌رانی شهرستان‌ها نیز بر عهده اداره کل صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی مربوطه قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار