دبیر علمی نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت بر اهمیت انتقال تجارب ارزشمند کشور‌ها در حوزه جوانی جمعیت در این همایش، تاکید کرد.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و دبیر علمی «نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع» در نشست خبری این همایش، با اشاره به کسب رتبه اول ایران در زمینه جوانی جمعیت در سال گذشته در بین سایر کشورها، افزود: حفظ رتبه نخست از کسب کردن آن، دشوارتر بوده و باید تلاش کنیم در زمینه جوانی جمعیت اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه رشد جمعیت، برخی کشور‌ها وضعیت اسفناکی دارند و در ایران نیز وضعیت مناسب نیست، ادامه داد: حدود دو هفته پیش اجلاس G5 در تهران برگزار شد و پنج کشور در آن حاضر بودند که محوریت آن خانواده بود. در این اجلاس برنامه‌هایی مربوط به باروری و افزایش جمعیت و متناسب سازی برنامه‌های جمعیتی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

فرشیدی تصریح کرد: در همایش پیش رو، در یکی از پنل‌ها به تقویت نظام شبکه و مبحث جمعیت پرداخته خواهد شد.

گفتنی است، نشست خبری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، صبح امروز ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در ستاد وزارت بهداشت و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
مهریه و گرانی سکه ارتباط زیادی با جوانی جمعیت دارد
آخرین اخبار