مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در بهمن ماه امسال حدود ۳۳ هزار بازرسی انجام و ۱۱۲۷ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شده است.

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طرح نظارتی اتاق اصناف از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است. در بهمن ماه حدود ۳۳ هزار بازرسی انجام و ۱۱۲۷ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شده است.

وی افزود: ۵۲۵ شکایت در اتاق اصناف ثبت و پرونده‌هایی که تا امروز بررسی شده، ۲۶۵ مورد بوده است. بیشترین پرونده‌ها در رابطه با عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم رعایت قوانین صنفی بوده است. طی مدت مذکور ۱۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان وجه به شاکیان استرداد شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در رابطه با ارزش ریالی پرونده‌ها تصریح کرد: برخی پرونده‌ها تبرئه می‌شوند و یا برخی به تجدیدنظر و دیوان می‌روند که ممکن است یک سال طول بکشد، به همین جهت نمی‌توان میزان جریمه واحد صنفی را اعلام کرد و مبلغی که در دسترس است، واقعی نیست.

صیادی عنوان کرد: طی مدت مذکور در گشت مشترک با اداره تعزیرات و اداره اماکن، ۱۷ واحد صنفی به دلیل تخلف پلمب شده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند جهت ثبت شکایات خود هم به سامانه ۱۲۴ پیامک داده و هم به‌صورت حضوری به اتاق اصناف مشهد واقع در حدفاصل شهید صادقی ۱۳ و ۱۵، واحد شکایت مراجعه کنند. همچنین امکان تماس با شماره تلفن ۳۱۷۳۰۱۲۴ برای ثبت شکایت توسط شهروندان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.