راه اندازی نخستین پایگاه سلامت شهری نظام ارجاع کشور در مشهد

نخستین پایگاه سلامت شهری به منظور اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت بخش خصوصی در پایگاه سلامت «مسلم» کلانشهر مشهد راه‌اندازی شد.

 حمید رضا قربان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام ارجاع و سلامت خانواده تاکنون برای روستا‌ها طرح‌ریزی شده بود و ورود این برنامه ملی به فضای شهری آن هم در کلانشهر مشهد و با مشارکت بخش خصوصی اقدامی قابل توجه است.

او افزود: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای سلامت خانواده و نظام ارجاع شامل خرید خدمت از پزشک، ماما، روانشناس، تغذیه، مراقب سلامت و بهداشت محیط وحرفه‌ای بوده است که امروز شاهد افتتاح اولین پایگاه سلامت در کلانشهر مشهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مرحله اول این برنامه در اردیبهشت ماه امسال در سه شهر «قوچان، کاشمر و بردسکن» در مجموع با زیر پوشش گرفتن ۲۵۸ هزار و ۶۷۷ نفر آغاز شد و در مرحله دوم در هفت شهر «درگز، چناران، گلبهار، خواف، تایباد، سرخس و فریمان» با جمعیت ۳۶۲ هزار و ۱۴۹ نفر در مردادماه امسال اجرا شد.

قربان زاده بیان کرد: برای عملیاتی شدن این طرح در مناطق حاشیه مشهد با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

او تصریح کرد: مهمترین و شاخص‌ترین ویژگی اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع کاهش پرداخت هزینه‌های درمان توسط مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژگی دیگر برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را عدالت‌محور بودن آن برشمرد و تاکید کرد: با اجرای این برنامه به عنوان یک روش مقرون به صرفه، خدمات رایگان و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار