فعالیت بیش از هزار بهورز در مناطق روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

یک هزار و ۱۰۵ بهورز در ۷۳۵ خانه بهداشت روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و بخش مهمی از سلامت جامعه را بر عهده دارند.

حسین عبدالله زاده کارشناس مسئول آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۹ دانشجوی بهورزی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند، گفت: یک بهورز در روستا، نقش بسیار بزرگتری از یک مراقب سلامت در پایگاه سلامت شهری دارد، زیرا باید توانمندی‌های مختلف از جمله آموزش عمومی، واکسیناسیون، مراقبت حیوان گزیدگی و مراقبت‌های دوره بارداری را آموخته باشد.

او با بیان اینکه بهورز در زمینه ریشه یابی علت بیماری‌های واگیر دار نیز در خانه‌های بهداشت تلاش می‌کند تا سلامت مردم روستا و دام آن‌ها را فراهم کند، افزود: غربالگری بیماری‌های غیر واگیردار، مراقبت از مادر باردار، ارجاع به پزشک و انجام مراقبت‌های مورد نیاز بعد از ویزیت پزشک همه برعهده بهورزان در خانه‌های بهداشت است.

کارشناس مسئول آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای تمام برنامه‌های نظام سلامت بخش دیگری از وظایف بهورزان است، ادامه داد: ۱۰ مرکز آموزش بهورزی و ۶۶ مربی، مسئولیت آموزش بهورزان را در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.