معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان عملکرد خوب استان در خصوص ساخت مسکن را حاصل هماهنگی و راهبری خوب دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

منصور بیجار  در شورای مسکن استان  گفت: توجه به فرهنگ منطقه و آسان سازی فرآیند ها در ساخت مسکن از عواملی بودند که سبب شد سیستان و بلوچستان الگویی برای دیگر استان های کشور باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز از واگذاری زمین به هزار و هشت(۱۰۰۸) خانوار این استان در راستای پویش کشوری مهدویت خبر داد.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به خصوص جوانان آن است، افزود: اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت یک تکلیف قانونی است و حتی در صورتی که فرم «ج» متقاضیان نیز سبز نباشد، افراد واجد شرایط این طرح مشمول دریافت زمین می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.irمراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۶ هزار و ۹۷۳ متقاضی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی‌های به‌عمل آمده از میان هزار و ۲۴ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده که امروز زمین به هزار و هشت نفر از آنان واگذار شد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرهای زابل، هامون، نیمروز و میرجاوه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مشمول جوانی جمعیت می شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.