۹۹ سال تا اتمام طرح گردشگری چهارراه رسولی توسط شهرداری زاهدان

طرح گردشگری چهارراه رسولی علی‌رغم وعده‌های شهردار زاهدان که مدعی شده کار ۱۰۰ساله را یک‌ساله انجام می‌دهد؛ اما باگذشت یک سال پیشرفت چندانی نداشته است.

 بازار رسولی شهرستان زاهدان یکی از قطب‌های تجاری و به‌نوعی توریست‌پذیر در سطح کشور است که همه ساله در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر کشور است.
 
عمده محصولات بازار رسولی کالاهای خارجی است و تقریباً تولیدات داخلی کمتر دیده می‌شود از جمله سوغات و صنایع‌دستی حاصل دست زنان و مردان هنرمند سیستانی و بلوچستانی سوغاتی‌های معروف  از جمله نان خرمایی زابلی یا همان کلوچه زابلی و همچنین کشک و آچار یا ادویه محلی و یا خرمای بلوچستان و غیره است که از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است.
 
باتوجه‌به اینکه بازار رسولی زاهدان یکی از قطب‌های تجاری و به‌نوعی توریست‌پذیر در سطح کشور و دارای بافت قدیمی است شهرداری زاهدان از ابتدای سال جاری طرح گردشگری تجاری را با استفاده از طرح‌های ایرانی‌اسلامی آغاز کرده است.
 
طرح گردشگری و تجاری بازار رسولی زاهدان که طبق وعده‌های داده شده قرار بود تا پایان امسال انجام و برای استفاده گردشگران و مسافران نوروز ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد، درحالی‌که کمتر از یک ماه دیگر به پایان سال مانده است، اما همچنان تا افتتاح فاصله زیادی دارد.
 
محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان در ابتدای امسال در خصوص اجرای این پروژه بیان کرد: باتوجه‌به اینکه چهارراه رسولی زاهدان یکی از قطب‌های تجاری و به‌نوعی توریست‌پذیر در سطح کشور است متأسفانه معابر و شرایط المان‌ها وضعیت مناسب ندارد، ازاین‌حیث طراحی هوش مصنوعی نیز انجام شده که حدود ۹۰ درصد با طرحی که ما در نظر گرفته‌ایم مطابقت دارد و این بدان معناست که اگر در حوزه اعتبارات مشکلی رخ ندهد این طرح ۱۰۰ساله را یک‌ساله انجام خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه امید می‌رود این پروژه تا قبل از نوروز به بهره‌برداری برسد، گفت: برای اجرای طرح گردشگری تجاری چهارراه رسولی تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم، پیمانکار اجرا مشخص و خرید سنگ‌فرش‌ها کاملاً انجام و همچنین مناقصه رواق‌ها که به‌صورت ایرانی - اسلامی طراحی شده نیز انجام شده است.
 
باتوجه‌به اینکه عدم پیشرفت این پروژه باعث شده است تا علاوه بر شهروندان مشکلاتی را برای کسبه به وجود آورده که باعث گلایه‌مندی آنان نیز شده است.
 
محمد صالح رخشانی مدیر پروژه نیز چندی پیش در خصوص اتمام پروژه بازار رسولی زاهدان در آخر سال شواهد و مشاهدات حاکی بر آن است که با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و اتمام سال، این پروژه پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نداشته است.
 
تنها در این مکان حفاری‌های برای گذاشتن ستون‌ها صورت‌گرفته و باعث ایجاد چهره نازیبایی برای گردشگران و مردم استان شده است، باتوجه‌به وعدهٔ مسئولین در خصوص اتمام پروژه در آخر سال و نزدیک‌شدن به پایان سال هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.
 
 سعید حمیدی معاون زیر ساخت‌های عمرانی شهرداری زاهدان نیز در  در خصوص اتمام پروژه بازار رسولی بیان کرد: این پروژه در حال انجام است و تا اتمام سال یک‌فاز از این پروژه تمام می‌شود.
 
 وی افزود: این پروژه بزرگ دارای سه‌فاز است که تا خرداد سال آینده دوفاز باقی‌مانده این پروژه به‌صورت کاملاً به اتمام می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار