معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اردبیل از تشکیل چند پرونده قضایی در مورد اقدامات برخی نامزد‌های انتخاباتی در تبلیغات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی در استان خبر داد.

مرتضی طاهری‌فرد از تشکیل چند پرونده قضایی در زمینه اقدامات برخی از نامزد‌های انتخاباتی در تبلیغات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی در استان اردبیل خبر داد.

او در مورد الصاق تصاویر تبلیغاتی در اماکن و فضای عمومی، خصوصی و اموال دولتی اظهار کرد: هر چند نسبت به سنوات گذشته اقدامات عوامل اجرایی حساب شده‌تر صورت گرفته، اما تا شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

معاون دادستان مرکز استان اردبیل با اعلام اینکه کلیه فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با انتخابات از سوی دادستانی تحت رصد است، تصریح کرد: در پی وصول گزارشات و شکایات، نسبت به چند نفر از نامزد‌ها که با الصاق غیر قانونی تصاویر اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل شده و بررسی‌ها آغاز شده است.

طاهری‌فرد با اشاره به هشدار‌های قبلی دادستانی در مورد صلاحیت نهایی نامزد‌ها تاکید کرد: تأیید صلاحیت اولیه می‌تواند با مواردی، چون جرائم و تخلفات هواداران در ایام تبلیغات مورد تجدید نظر قرار گرفته و منجر به رد صلاحیت نهایی نامزد شود.

او گفت: رعایت الزامات انتخابات مورد تاکید دادستانی بوده و با افراد متخلف که نظم و قاعده تبلیغات صحیح را بر هم می‌زنند، برخورد جدی انجام خواهد شد.

معاون دادستان مرکز استان اردبیل افزود: اکیپ نظارتی دادسرا در سطح شهر فعال است و با اعمال نظارت مستقیم، برخورد‌های میدانی لازم نیز با متخلفان انجام می‌گیرد.

طاهری‌فرد همچنین در تذکری به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه از تشویش اذهان مردم و هرگونه بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی‌هایی که دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است، پرهیز کنند.

او در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالان رسانه‌ای در صورت مواجهه با تخلفات انتخاباتی به جای تخریب دستگاه‌ها و اشخاص در فضای مجازی، با انعکاس موضوع به مراجع قانونی و نیز تولید محتوای متناسب برای ارتقای آگاهی‌های عمومی نقش خود را در زمینه رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات ایفا کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.