برنامه‌های شب و روز ولادت امام زمان (عج) اعلام شد

دبیر ستاد بزرگداشت مهدویت و‌ ولایت فارس گفت: برنامه پیاده روی و کاروان شادی «حضور برای ظهور» به همت بنیاد مهدویت استان در شیراز و برخی از شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود.

سید مجتبی علوی اردکانی در جمع خبرنگاران برنامه‌های شب و روز میلاد آقا صاحب الزمان (عج) را اعلام کرد و گفت: برنامه‌های جشن و مراسم‌های شادی و سرور با محوریت مردم مهدوی استان فارس، در ایام دهه مهدویت و امامت در همه نقاط استان فارس برقرار می‌باشد که اوج این برنامه‌ها در شب و روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است.

مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: مراسم قرائت دعای فرج و به صدا درآمدن گلبانگ یا مهدی (عج) ادرکنی از مناره‌های مساجد و پشت بام منازل شهروندان در شب ولادت و همچنین برگزاری احیاء شب نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و تعدادی از مساجد از ساعت ۹ شب همزمان با سراسر کشور از جمله برنامه‌های شنبه ۵ اسفندماه و شب میلاد می‌باشد. همچنین مراسم جشن‌های با شکوهی همزمان با نماز مغرب و‌عشا در مسجد وکیل شیراز در روز‌های شنبه و یکشنبه با حضور حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق رئیس بنیاد مهدویت فارس برگزار خواهد شد.

علوی افزود: در این جشن‌های باشکوه که با اجرای هنرمند ارجمند ملی مهران رجبی و قرائت قرآن مجید توسط قاری ممتاز بین المللی آقای شاکر نژاد آغاز می‌شود، مداحان بنام کشورمان آقایان حاج جواد مقدم-کربلایی حسین سیب سرخی-حاج حسن عطایی و حاج محمد حسین حدادیان به مداحی و اجرای برنامه خواهند پرداخت و همچنین شاعر بلند آوازه مهدوی صابر خراسانی شعر خوانی خواهد داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه مهدویت و ولایت استان فارس افزود، همچنین طبق معمول چند سال گذشته مراسم راهپیمایی، جشن و سرور، شادی پیمایی خیابانی و کاروان شادی «حماسه حضور برای ظهور» به همت بنیاد مهدویت استان فارس در روز یکشنبه ۶ اسفند مطابق با نیمه شعبان ساعت ۱۰ صبح از محل میدان شهدا (شهرداری) به سمت چهارراه پیروزی و خیابان ۹ دی مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد که در این مراسم نیز که با اجرای مهران رجبی و مداحی کربلایی حسین سیب سرخی خواهد بود خطیب ارزشمند و توانا حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به سخنرانی خواهد پرداخت.

علوی در پایان اشاره کرد که با توجه به برنامه‌های مردمی گسترده‌ای که از طرف مردم و هیئات مذهبی در این ایام در شیراز برگزار می‌شود این شهر به عنوان شهر شور و شعور مهدوی (عج) معروف است اعلام کرد که ان شاءالله در تلاش هستیم که این عنوان را برای شیراز ثبت ملی کنیم بنابراین از همه اهالی ولایتمدار و مهدوی شیراز جهت شرکت با شکوه در این برنامه‌ها دعوت بعمل می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار