امام جمعه موقت سمنان:

نامزد‌ها از دادن وعده‌های غیرممکن پرهیزکنند

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد با اشاره به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات، گفت: نامزد‌ها برنامه‌های خود را اعلام کنند و از دادن وعده‌های غیرممکن خودداری کنند.

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژادامام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه  در سه بخش به اهمیت انتخابات، اهداف دشمن و وظیفه مردم در این برهه اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان اساس کار رهبری نظام است و اگر به جایگاه ولایت توجه کنیم، جایگاه مجلس خبرگان نیز مشخص می شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال به لرزه درآوردن ستون مهم ولایت فقیه است تا اعتقادات مردم را کمرنگ کند، تاکید کرد: ۲ نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان سمنان شناخته شده هستند و مردم با حضور پای صندوق ارادت خود را به ولایت فقیه و ایستادگی پای آرمانهای انقلاب نشان دهند.

امام جمعه موقت سمنان درباره اهمیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به گفته امام خمینی(ره) مجلس شورای اسلامی در راس امور است و در بین سه قوه کشور مجلس در راس است.

وی ادامه داد: دولت و قوه قضاییه اجراکننده قوانینی هستند که مجلس شورای اسلامی وضع‌کننده آن است. هر کشوری به نوشتن قانون خوب، اجرای درست و نظارت درست نیاز دارد که این هدف اکنون با شکل‌گرفتن مجلس قدرتمند با حضور نمایندگان اصلح میسر می‌شود.

به بیان حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، مجلس شورای اسلامی سرمنشا قوانین اجرایی است و نظارت بر اجرا هم دارد. از سوی دیگر، تخلفات قوه‌قضاییه و قوه مجریه و حتی نمایندگان را باید مجلس شورای اسلامی بررسی کند.

وی تاکید کرد: مجلس می تواند رییس جمهور یا وزیر را استیضاح کند و جز خود مجلس شورای اسلامی، هیچ کس نمی‌تواند نماینده‌ای را نظارت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.