کود اوره مورد نیاز کشاورزان این استان ۲۲ هزار تن است که از پتروشیمی لردگان تامین می‌شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی این استان با توجه به شرایط آب و هوایی در انتظار دریافت کود سرک (شامل کود‌های اوره، ازته و نیتروژن است که به رشد گیاه کمک می‌کند) هستند.

وی افزود: با توجه به مساعد شدن وضعیت اقلیمی، کود سرک مورد نیاز کشاورزان باید تامین و تحویل شود در حالی که طی ۵۰ روز گذشته تحویل کود انجام نشده است.

برزگر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشاورزان از هفته گذشته درخواست کود مورد نیاز بخش کشاورزی ثبت شده است و کشاورزان از توزیع نشدن کود مورد نیاز ابراز ناخرسندی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه کود اُوره مورد نیاز کشاورزان این استان ۲۲ هزار تن است که از پتروشیمی لردگان تامین می‌شود، اضافه کرد: از میزان کود مورد نیاز ۱۸ هزار تن تاکنون تحویل داده شده است و چهار هزار تن دیگر طلبکار هستیم.

برزگر ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور یارانه کود بخش کشاورزی را از دولت طلب دارد و امید است سازمان برنامه و بودجه کشور در تامین این یارانه اقدامات لازم را به سرعت انجام دهد.

وی، نیاز سالانه کود چهارمحال و بختیاری را ۳۳ تا ۳۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۲۶ هزار تن توزیع شده و شش تا هفت هزار تن دیگر نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار