رزمایش تهدیدات زیستی در فرودگاه‌های کشور با هدف ارتقای آمادگی در برابر انواع تهدیدات زیستی امروز در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: این تمرین با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت.

رامین آذری هدف از برگزاری این رزمایش را کسب آمادگی در برابر تهدیدات زیستی در حوزه هوانوردی و افزایش مهارت‌های لازم در پاسخ به این نوع تهدیدات دانست.

وی افزود: این رزمایش با سناریو فرود اضطراری یک هواپیمای باری خارجی حامل خدمه بدحال و دارای علائم مشکوک با مشارکت کلیه نهاد‌های لشکری و کشوری و نهاد‌های امنیتی و امدادی برگزار شد.

وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر نوع تهدیداتی که صنعت هوانوردی در جهان با آن مواجه است تغییر کرده و بیماری‌های واگیردار با قابلیت انتقال سریع از فرودگاه به سطح شهر‌ها یکی از تهدیداتی است که باید در برابر آن آمادگی کامل داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در این رزمایش ادارات استانی مشارکت داشتند و اقداماتی مانند تشخیص تهدید، هشداردهی، محدودسازی، امداد و نجات و رفع آلودگی انجام گرفت.

آذری یادآور شد: ماهانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می‌شود و این فرودگاه از بزرگترین و مهمترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود طوری که به عنوان مرکز منطقه‌ای و در قالب پرواز‌های داخلی و خارجی به هم استانی‌ها و مسافران استان‌های همجوار نیز ارائه خدمات می‌کند بر این اساس جزو مهمترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: از ۲۱ شرکت هواپیمایی فعال در کشور حدود ۱۵ شرکت پرواز منظم برنامه‌ای از فرودگاه تبریز به مقصد‌های مختلف انجام می‌دهند که از این تعداد نیز ۱۰ ایرلاین در مسیر پردد تبریز - تهران برنامه پروازی منظم دارند.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و به صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی است.

 به دلیل واقع شدن در مرز و مسیر‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

برچسب ها: رزمایش ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.