رقابت ۲۳۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان قزوین

رییس ستاد انتخابات استان گفت: از فردا ۲۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

عباس کاظمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم شده است افزود: آخرین فهرست تایید داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که شورای نگهبان به ستاد انتخابات استان ارسال کرده ۲۳۱  نامزد است.
وی افزود: مجموعه ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس ۳۴۹ نفر بودند که از این مجموع ۵۱ نفر عدم صلاحیت و  ۸ نفر عدم احراز شدند و ۲۳ داوطلب هم انصراف دادند.

به گفته رییس ستاد انتخابات، در حوزه قزوین، البرز آبیک ۱۵۰ نفر، در حوزه انتخابی بویین زهرا و آوج ۵۰ نفر و در حوزه انتخابی تاکستان ۲۵ نفر با هم رقابت می‌کنند.
کاظمی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات در حوزه ثبت نام‌ها ۵۰ درصد، در تایید شدگان سه برابر افزایش و در عدم تایید ۳۰ درصد کاهش داشتیم.
رییس ستاد انتخابات گفت: ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای که ۲۵۷ شعبه آن سیار است برای انتخابات در نظر گرفته شده که ۷۰۳ شعبه آن شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است.
وی تاکید کرد: دو فروند هلیکوپتر هم در مناطق طارم سفلی و الموت برای حمل صندوق‌های رای در نظر گرفته شده است.
فتوحی دبیر ستاد انتخابات هم در این نشست گفت: اخذ رای توسط یکی از مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه یا کارت پایان خدمت انجام می‌شود.
فتوحی افزود: مُهر در شناسنامه زده نمی‌شود، ولی وجود کد ملی الزامی است.
دبیر ستاد انتخابات، ساعت شروع رای دهی را ۸ صبح تا ۱۶ اعلام کرد که با دستور وزیر کشور نهایتا تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.
وی تاکید کرد: ۲۵ هزار نفر در روز اخذ رای در فرایند انتخابات خدمت می‌کنند و ۲۵ فرایند انتخابات الکترونیک و تنها یک فرایند یعنی شمارش آرا دستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.