تثبیت جایگاه دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی موسسه استنادی جهان اسلام

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۲۳ در همان رتبه سال قبل تثبیت شد.

محمدحسین احسانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت:  دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ در میان ۲ هزار و ۵۵۵ دانشگاه از ۱۱۴ کشور و ۶ قاره جهان حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه در این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان موفق شد جایگاه ۱۸۰۰-۱۶۰۱ جهانی را در سال ۲۰۲۳ به دست آورد، یادآور شد: این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ نیز در همین جایگاه جهانی قرار داشت که در سال ۲۰۲۳ نیز توانست جایگاه خود را تثبیت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: مؤسسه استنادی و پایش علم فناوری جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها را در پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد)، فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) و فناوری و نوآوری (با وزن ۱۵ درصد) در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: تعداد مقالات سلب اعتبارشده (Retractions) دانشگاه ها، با نمره منفی محاسبه می‌شود، که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Negative Reputation) آورده می‌شود، که این نمره منفی می‌تواند رتبه دانشگاه را نیز تحت تأثیر قرار دهد و باعث افت رتبه دانشگاه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.