شروع تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی: فرایند تبلیغات نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم اسفندماه شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی افزود: تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند ماه ادامه دارد و بعد از آن ممنوع است. 

او تأکید کرد: نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها در ابتدا باید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مطالعه کنند به طوری که در ماده ۷۸ این قانون بیان شده هر نامزد می‌تواند یک ستاد اصلی در شهرستان، یک ستاد فرعی در شهر و یک ستاد فرعی در روستا داشته باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: باید هر نامزد تارنمای اینترنتی خود و مسئول آن را به فرمانداری اعلام کرده باشد بنابراین در فضای مجازی هر کسی به صورت گسترده نمی‌تواند به نفع کسی کار کند و در این زمینه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی و هیئت نظارت ورود پیدا می‌کنند.
حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی افزود: بر اساس قانون ماده ۸۲ بند ۵، نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها در زمینه تبلیغات، مجاز به دیوارنویسی نیستند بنابراین در تابلو‌های برق، مخابرات و بیمارستان‌ها نباید دیوارنویسی کنند که این کار جرم محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه قانون، اخلاق و اخلاق مداری باید مورد توجه باشد گفت: اگر نامزد‌ها به تذکرات توجه نکنند و خارج از عرف باشد قانون به شورای نگهبان اجازه داده که در تأیید صلاحیت‌ها تجدیدنظر کند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی افزود: نامزد‌ها می‌توانند برای صندوق‌ها و حضور در شعبه، نماینده معرفی کنند و باید در درگاه اینترنتی وزارت کشور ثبت نام کنند و طبق زمانی که اعلام می‌شود به هیئت نظارت مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

برچسب ها: انتخابات ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.