آکسیوس: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا انتظار تعطیلی دولت را دارند

جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا انتظار دارند دولت فدرال به دلیل عدم تصمیم‌گیری در مورد تامین مالی تعطیل شود.

نشریه آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان پشت در‌های بسته به یک موقعیت خوش‌بینانه محتاطانه که انتظار می‌رود به تعطیلی دولت منجر شود، حرکت کرده‌اند.

به گفته برخی از مقامات جمهوری خواه، دولت آمریکا به دلیل فقدان بودجه دائمی و عدم تصویب قطعنامه موقت دیگر احتمالا فعالیت خود را متوقف خواهد کرد. یکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه به این نشریه گفت: «مردم تعطیلی را پیش‌بینی می‌کنند، حتی اگر این تعطیلی تنها چند روز طول بکشد».

به گفته نویسندگان این نشریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از بازگشت نمایندگان کنگره از وقفه فعلی، باید بین ادامه مبارزه با دموکرات‌ها بر سر موضوع بودجه یا توافق با آن‌ها انتخاب کنند.

در ژانویه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تمدید موقت بودجه دولت را امضا کرد و بار دیگر از تهدید تعطیلی دولت فدرال اجتناب کرد. پیش از این، قطعنامه موقت مربوطه به تصویب سنا و مجلس نمایندگان رسیده بود. به موجب این سند تامین مالی دولت تا ماه مارس ممکن است.

قطعنامه موقت شامل تخصیص بودجه برای برخی از آژانس‌های فدرال تا اول مارس و برای برخی دیگر - تا ۸ مارس است. 

قانونگذاران آمریکایی برای اعمال قدرت و پیشبرد درخواست‌های خود از دولت فدرال ابزاری به نام بودجه در اختیار دارند که با عدم تصویب آن کاخ سفید را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود می‌کنند. با این حال، گاهی تنش‌ها میان دو طرف به نتیجه نرسیده و منجر به عدم تصویب بودجه می‌شود. این امر به معنای تعطیلی دولت فدرال است. 

زمانی که بودجه دولت منقضی می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ تعطیلی دولت فدرال زمانی اتفاق می‌افتد که لوایح هزینه منقضی می‌شوند و کنگره و رئیس‌جمهور (یا اتاق‌های مختلف کنگره) خود را در بن بست می‌بینند. تعطیلی‌ها مبنای قانون اساسی دارند؛ از بند ۹ ماده ۱، که می‌گوید هیچ پولی از خزانه برداشت نمی‌شود مگر با تخصیص کنگره.

این امر توسط قانون ضدکمبود که از قانون ۱۸۷۰ ناشی می‌شود که به طور دوره‌ای در طول سال‌ها تجدید نظر شده است، تقویت شده است. برای ادامه برخی فعالیت‌های دولت که ضروری تلقی می‌شوند، آزادی عمل وجود دارد. بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، از سال ۱۹۷۶ تاکنون ۲۰ تعطیلی دولت وجود داشته است. با این حال، تأثیر این تعطیلی‌ها از سال ۱۹۸۰ به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

قبل از سال ۱۹۸۰، بسیاری از آژانس‌های دولت با این فرض که پول به زودی بازگردانده می‌شود و کنگره قصد تعطیلی آن‌ها را ندارد، در خلال کمبود‌های مالی به فعالیت خود ادامه دادند. اما در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱، دادستان کل وقت بنجامین سیویلتی نظراتی صادر کرد که بر اساس آن مدیران آژانس‌ها را ملزم می‌کرد تا فعالیت‌های خود را تا شروع دوباره جریان مالی متوقف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار