یک روزنامه‌ آمریکایی فاش کرد از زمان آغاز جنگ اوکراین، واشنگتن سود قابل توجهی را از فروش تسلیحات بدست آورده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تأیید کرد که بر اساس داده‌های فدرال رزرو (سیستم بانک مرکزی آمریکا) از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در دو سال پیش، تولید در بخش نظامی و فضایی آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 این روزنامه اعلام کرد که حامیان ایده حمایت از اوکراین در آمریکا به جای صحبت از تعهدات اخلاقی این کشور، اکنون وقتی از منافع اقتصادی صحبت می‌کنند، استدلال دقیق تری ارائه می‌دهند.

وال استریت ژورنال به تفصیل اشاره کرد که صنعت نظامی آمریکا در دو سال گذشته شاهد افزایش سفارشات برای تسلیحات و مهمات از سوی متحدان اروپایی که در تلاش برای ایجاد قابلیت‌های نظامی خود هستند و همچنین از سوی پنتاگون که خرید تجهیزات جدید برای پر کردن انبار‌های نظامی که در اثر تحویل به اوکراین تخلیه شده است، می‌باشد.

 این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات دولت بایدن نوشت که ۶۴ درصد از ۶۰.۷ میلیارد دلاری که در صورتحساب دفاعی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داده شده است. در حالی که جنگ‌ها اغلب پیامد‌های اقتصادی برای طرف‌های درگیر در آن دارند، روزنامه به کنایه گفت که منافع این بار بدون اینکه آمریکا عملاً هیچ یک از طرف‌های جنگ باشد، رخ می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که این کشور در سال گذشته تا سپتامبر بیش از ۸۰ میلیارد دلار معاملات تسلیحاتی بزرگ انجام داده است. وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که کاهش عرضه گاز روسیه منجر به افزایش شدید قیمت انرژی و تورم در اروپا شد و تقاضای اروپا برای گاز طبیعی مایع در آمریکا را افزایش داد.

آمریکا در سال گذشته به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شد و انتظار می‌رود صادرات گاز طبیعی مایع این کشور تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود و حدود دو سوم این صادرات به اروپا می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خوب بالاخره فهمیدید که آمریکا بی هدف وارد جنگ نمیشه بله جنگ هیچ وقت در دنیا متوقف نمیشه چرا که اگر بشود اقتصاد انگلیس و آمریکا دچار زیان شدید میشه و کارخانه های اسلحه سازی تعطیل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اساس تشکیل آمریکا و در ادامه آن پیشرفت و قدرت گرفتنش بر اساس زیاده خواهی و کشتار و خودشیفتگی بوده .. برای همین اتحاد و استقلال کشورها برای آمریکا یعنی سم صلح و روابط دوستانه کشورها با هم برای آمریکا یعنی سم درسته که پیشرفتها در زمینه های مختلف همچنین سرمایه گزاری های متنوع در آمریکا توسط مهاجران در کل جهان در طی سالیان طولانی شکل گرفته ولی همه این قدرت و تکنولوژی و ظاهر پر زرق و برق و هیمنه و ... بر روی همان فونداسیون اصلی کشتار و تجاوز و غارت و جاه طلبی و جنگ طلبی و ... استوار است مثل یک کار فرمای ظالمی که با چاپ اودلار ! فراوان و دادن آزادیهای بی حد و مرز در محیط کار ! جذب نیرو کرده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
امریکا فقط به دنبال ایجاد جنگ و درگیری هست که سلاح بفروشه و احمقانی مثل زلنسکی فقط بازیچه هستند اگر میشد شریان حیاتی و کارخانجات مهم سلاح در امریکا را نابود کرد دیگه این جنگها و باندهای تبهکار وجود نداشتند شریان اصلی نابودی کارخانجان سلاح در امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا تمام معادن دنیا رو داره برای ساختن اسلحه و مهمات خالی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۰۰:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
سیاستمدار های آمریکا همیشه توی بقیه دنیا جنگ راه انداختن و سود بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا داره فقط سلاح می فروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی باید از ریشه نابود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
الهی دردی بگیری که خرج داروهاتون بکنی این پول هاراکه باریختن خون‌هزاران بی گناه به دست میاری الهی دروبی درمون‌بگیری
آخرین اخبار