رویکرد دانشگاه پیام نور در کشور، تحصیل دانشجویان در رشته‌های مهارت محور و کاربردی و در واقع حرکت به سمت دانشگاههای نسل چهارم است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور در حاشیه افتتاح ساختمان آموزشی و اداری غدیر اصفهان گفت: با برگزاری نشست‌هایی در کارگروه‌های آمایش و حکمرانی در سطح کشوری و استانی، دروس مهارتی در رشته‌هایی که جنبه اشتغال و کارآفرینی برای بعد از فراغت از تحصیل به همراه داشته باشند. تعریف شده اند.

ابراهیم تقی زاده افزود: برای این منظور، برخی رشته‌ها حذف و دروس مهارتی برای رشته‌هایی همچون مدیریت مالی، حسابداری، حقوق، علوم تربیتی و علوم پایه تعریف شده که برخی دروس، فقط نظری محض نباشد.

او در ادامه به فعالیت شعبه‌های دانشگاه پیام نور در خارج از کشور پرداخت و اضافه کرد: حدود ۱۶ نمایندگی خارج از کشور و سه هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم که یکی از دانشگاه‌های موفق در خارج از کشور در کشور افغانستان با حدود هزار دانشجو است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: ایجاد شعبه دانشگاه پیام نور در کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، یمن و پاکستان هم در هئیت امنا به تصویب رسیده است.

حدود ۳۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور در حال تحصیل هستند.


حدود ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاه در دوره کارشناسی،۱۰ درصد کارشناسی ارشد و پنج درصد دکتری است که در مجموع ۸۵ درصد آن‌ها رشته‌های علوم انسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.