مدیر امور آب پیرانشهر گفت: امسال هزار و ۵۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده و از حفاری ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز جدید نیز جلوگیری شده است.

پرچمی مدیر امور آب پیرانشهر گفت: ۹۷۴ حلقه چاه مجاز با متوسط عمق ۵۸ متر و هزار و ۵۲۰ حلقه چاه غیرمجاز با متوسط عمق ۴۲ متر در شهرستان وجود دارد که از سال ۹۴ تاکنون تعداد ۲۷۱ حلقه چاه پر شده و همچنین از حفاری ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز جدید نیز جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه با پر کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت‌های غیر مجاز از منابع آب، سالانه به میزان ۱.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده، افزود: امسال همچنین ۶ دستگاه حفاری غیرمجاز در این شهرستان توقیف شده و تحویل مراجع قضایی شده است.

پرچمی با اشاره به اینکه از پارسال تاکنون، برای ۱۷۸ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها سند مالکیت اخذ شده، در ادامه گفت: در این راستا امسال ۷۹ مورد تصرفات با کاربری‌های زراعی، باغی، دیوارکشی، فنش‌کشی و دپوی فضولات حیوانی و نخاله‌های ساختمانی را شناسایی کرده و به متصرفان اخطاریه‌های لازم صادر و نسبت به تعداد هفت مورد رفع تصرف اقدام شده است.

به گفته مدیر امور آب پیرانشهر، همچنین لوله‌گذاری غیرمجاز از منابع آبی به تعداد ۷۱ مورد در سنوات گذشته شناسایی شده و این امور نسبت به قلع و قمع آن‌ها اقدام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.