هاشمی گفت: هشت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در قالب طرح‌های عمرانی به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای اداری و آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ گفت: تامین آب آشامیدنی پایدار ویژه شهرستان شاهرود نیز از منابع کوه شاهوار در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه از محل اجرای مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان سمنان تاکنون بالغ بر ۱۰۶ درصد اعتبارت عمرانی تخصیص یافته است، ابراز کرد: استان سمنان در حوزه‌های کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید، کاهش تورم، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزایش فرآوری معادن و احیای واحد‌های راکد، با اقدام‌ها و تمهیدات صورت گرفته در دولت سیزدهم توانست رتبه‌های برتر و شاخص کشوری را به خود اختصاص دهد.

هاشمی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود، بالغ بر ۵۰۰ هکتار زمین تامین شد، اظهار کرد: در حوزه بنیاد مسکن نیز با ساخت ۹۹۵ واحد مسکونی روستایی اقدام‌ها در حال پیشرفت است.

استاندار سمنان ادامه داد: ۱۵۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای شهرستان شاهرود، توسط اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در حوزه راهسازی و مسکن، قرارداد انعقاد شد.

وی با بیان اینکه تبیین دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت ضروری است، ابراز کرد: بیان دستاورد‌ها در راستای تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی به‌ویژه در بین نسل جوان در دستور کار و اولویت مسئولان قرار داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه امنیت و پشتیبانی مردم بالاترین دستاورد نظام است، اظهار کرد: این دستاورد‌ها به برکت نظام جمهوری اسلامی محقق شده است، از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز دستاورد‌ها و موفقیت‌های بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلفی از جمله علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی با ۱۰ هزار دانشجو در کشور فعال بود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی اکنون ۴۷ دانشگاه علوم پزشکی با ۱۸۰ هزار دانشجو در کشور فعال است و این امر کشور را در حوزه درمان بی نیاز کرده تا جایی که مردم از ۵۳ کشور برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار