استاندار اردبیل گفت: ترویج گفتمان‌های فرهنگی برای توسعه استان ضروری است و باید فرهنگ قدردانی از سرمایه‌های انسانی در استان ترویج شود.

سیدحامد عاملی توسعه استان را دغدغه اصلی مدیریت استان ذکر کرد و گفت: طبق ارزیابی‌هایی که در ابتدای دولت سیزدهم داشتیم، مشخص شد که در شاخص‌های مختلف دچار عقب‌ماندگی‌های تاریخی هستیم و باید برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها چاره‌اندیشی کنیم.

استاندار اردبیل افزود: در عین حال باید توجه کرد که جبران این عقب‌ماندگی‌ها با حرکت‌های مقطعی، بخشی و تصادفی امکان‌پذیر نیست چرا که اساسا توسعه تصادفی نیست مبتنی بر قاعده و برنامه است.

او با بیان اینکه امروز برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید تمام برنامه‌ریزی‌ها حول رشد اقتصادی از طریق تولید کالا و خدمات متمرکز شود، گفت: درآمد سرانه مردم استان اردبیل نصف سرانه متوسط کشوری است و تا زمانی که این شکاف وجود دارد، بسیاری از مشکلات همچنان برجا خواهد ماند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل افزود: توسعه زیرساخت‌ها اعم از راه و سد باید در نهایت در بهبود معیشت و افزایش درآمد مردم نتیجه داشته باشد وقتی درآمد خانواده دچار مشکل شود، آموزش و سلامت آن هم دچار مشکل خواهد شد. بنابراین باید رشد اقتصادی محقق شود و این رشد اقتصادی در درآمد سرانه خود را نشان دهد.

عاملی با اشاره به شکل‌گیری گفتمان" تکمیل زنجیره‌های توسعه استان" طی ماه‌های اخیر و تبیین آن گفت: در استان کارهایی انجام شده و کارهایی هم انجام نشده است و این باعث می‌شود تاثیر کارها و اقدامات انجام شده در رشد اقتصادی کم باشد. در واقع باید همه حلقه‌های توسعه تکمیل شده و در کنار هم قرار بگیرد تا در نهایت رشد اقتصادی پایدار محقق شود.

او با اشاره به تدوین برنامه‌هایی در محورهای مختلف زیرساخت، علم و آموزش، هویت فرهنگی و اجتماعی برای تحقق گفتمان تکمیل زنجیره پیشرفت در استان در خصوص تکمیل زیرساخت‌های استان گفت: در زمینه زیرساخت‌ها در چهار حوزه ارتباطات زمینی، ریلی، هوایی و شبکه‌ای برنامه‌ریزی کرده و اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار دادیم.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تکریم و قدرشناسی در استان اظهار کرد: در این راستا طی این مدت از نخبگان فرهنگ و هنر که سرمایه‌های استان و کشور هستند، تجلیل کردیم البته اینها هر جا باشند به مسئولیت‌های خود عمل کرده و کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما وظیفه ماست که قدردان آنها باشیم و این مسیر را باید ادامه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.