فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه در جنوب آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت سامانه بارشی در جنوب آذربایجان‌غربی به صورت بارش برف و باران تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه هفته قبل وارد استان شده بود، پس از وقفه کوتاه، شب گذشته دوباره تقویت شده و فعالیت خود را به به صورت بارش برف و باران در جنوب آذربایجان‌غربی آغاز کرده و فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه به طور متناوب ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۸.۴ میلی‌متر بارش در سردشت، ۶.۱ میلی‌متر در بوکان، ۵.۲ میلی‌متر در شاهین‌دژ، ۳.۴ میلی‌متر در میاندوآب و پیرانشهر، ۳ میلی‌متر در مهاباد و ۱.۵۸ میلی‌متر در اشنویه ۱.۵ ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود، ادامه داد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۷۲ ساعت گذشته) بارش‌ها در سردشت ۱۱۵ میلی‌متر، پیرانشهر ۱۰۹ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۶ میلی‌متر، بوکان ۷۷ میلی‌متر و مهاباد ۶۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۴ و ۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: با خروج این سامانه بارشی از روز دوشنبه دمای هوا در این منطقه بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.