مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از انجام سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده بیجار خبر داد.

اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه سرشماری حیات وحش اصلی‌ترین فعالیت محیط زیست در راستای مدیریت حیات وحش است، اظهار کرد: سرشماری حیات وحش در استان در سال‌های اخیر با کیفیت و کمیت متفاوتی به اجرا درآمده است.

وی گفت: در همین راستا این سرشماری  منطقه حفاظت شده بیجار با حضور ۲۵ نفر از کارشناسان متخصص و ماموران اجرایی به مدت دو روز انجام شد.

حمیدی اضافه کرد: این سرشماری شامل آمارگیری گونه‌های شاخص پستاندار در مناطق تحت مدیریت و طبیعت زیبا و بکر استان توسط تیم‌های متخصص با بیتوته‌های شبانه‌روزی و استقرار در نقاط مختلف زیستگاه‌های تعیین شده، است.

وی ادامه داد: سرشماری منطقه حفاظت شده بیجار در دو منطقه" قم چقا" و " صلوات آباد" انجام و گونه قوچ و میش ارمنی شاخص‌ترین پستاندار منطقه و گونه‌های دیگر همچون گرگ، گراز و کفتار سرشماری شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: با توجه به فصل زمستان و برودت هوا حیات وحش در زیستگاه‌های زمستانه در دره‌های منطقه جمع شده و آماربرداری و براورد جمعیت با کمترین خطا انجام می شود.

حمیدی اظهار کرد: سرشماری پستانداران شاخص مناطق تحت مدیریت استان هر ساله در ۲ نوبت یکی در اواخر فصل بهار با هدف بدست آوردن میزان زاد و ولد و دیگری در فصل زمستان در راستای بررسی وضعیت جمعیتی حیات وحش شاخص استان و مقایسه با سال‌های گذشته و همچنین میزان ماندگاری بره‌های متولد شده انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.