واحد ۲ بخار نیروگاه نکا پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

نوراله ادبی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود:این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور برای ارتقاء آمادگی و رفع محدودیت‌های تولید، به مدت ۱۱۴ روز از مدار خارج و تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار گرفت.

ادبی با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه با بیش از ۴ دهه کارکرد، گفت: عمر بالای واحد‌های نیروگاه و لزوم آمادگی واحد‌ها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می‌کند، به همین جهت کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تخصص، ابتکار و خلاقیت، تلاش بی وقفه و همت جهادی توانسته اند خلاء کهنسالی نیروگاه را پرکنند و نگذارند خللی در تولید انرژی نیروگاه بوجود آید و همچنان نقش مؤثری در تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور داشته باشد.

او افزود: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول تعمیراتی و در راستای رفع یکی از موانع مهم محدودیت تولید این واحد، لوله‌های اواپراتور سقف بویلر بطور کامل تعویض شد و طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است تا قبل از ورود به پیک مصرف تابستان، لوله‌های رهیت ۱ و ۲ این واحد نیز تعویض گردد.

ادبی همچنین مهمترین فعالیت‌های انجام شده در بخش مکانیک را تعمیرات اساسی توربین فشار ضعیف، ژنراتور، فیدپمپ توربینی، مبدل‌های توربین، محرک‌های موتوری و پنوماتیک، تنظیم زاویه مشعل‌ها، تعویض ورق‌های کانال دود، دودکش و قیفی بویلر، برشکاری و جوشکاری کپ مسیر اسیدشویی بویلر و تعویض ساپورتینگ تیوپ بویلر (دیگ بخار) عنوان کرد.

او تست کارت‌های دکانتیک، رکتی فایر و ترانسمیترها، تست، تنظیم، کالیبراسیون و سرویس کنتور‌های مازوت، ترموکوپل‌های توربین، توربوماکس، ترانسمیتر‌های فشار و فلوی بویلر و توربین، پرشر سوئیچ‌های هیدروژن پلنت و پرشرسوئیچ‌های حفاظت‌های بویلر و توربین را به عنوان اهم اقدامات صورت گرفته در بخش ابزاردقیق عنوان کرد و گفت: در بخش الکتریک نیز تعمیرات اساسی باسها، ژنراتور، تحریک و موتور‌های ۶.۳ کیلو ولت و ۳۸۰ ولت انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مازوت سوزی ممنوع