نیروگاه نکا در ده ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: نیروگاه شهیدسلیمی نکا در ده ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۴۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: در ماه دی، واحد ۲ بخار برای انجام تعمیرات نیمه اساسی در مدار تولید نبود و لذا با توجه به محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز در بلوک سیکل ترکیبی و کاهش سطح آب دریا در بخش واحد‌های بخار، بیش از ۵۹۷ میلیون و ۴۶۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در ده ماهه گذشته بیش از ۷۳ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و حدود ۲۷ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۸۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف نمودن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و افزود: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور ما بالا بودن شدت مصرف برق است و به گواه آمار ده برابر استاندارد جهانی برق مصرف میکنیم بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود میتوانند کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحد‌های نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار می‌گیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش می‌یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره مند می‌شوند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار