تعهد غول‌های فناوری به مبارزه با انتشار اخبار جعلی در «سال انتخابات»

در آستانه برگزاری چندین انتخابات مهم در سراسر جهان، غول‌های فناوری به دنبال مبارزه با انتشار اخبار جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند. 

نشریه پولیتیکو گزارش داد که در بزرگ‌ترین سال انتخاباتی تاریخ، شرکت‌های ادوبی، گوگل، متا، مایکروسافت، اپن آی و تیک تاک در حال آماده کردن پیش نویس یک طرح مشترک هستند که بر اساس آن اقدامات جدی‌تری را برای مبارزه با اخبار جعلی و دیپ فیک  اتخاذ خواهند کرد.

این نشریه می‌گوید شرکت‌های فوق احتمالا جزئیات برنامه مشترک خود را در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز جمعه برگزار می‌شود، ارائه خواهند کرد. 

این برنامه که در آستانه انتخابات گسترده امسال در کشور‌های گوناگون تدوین می‌شود، قرار است ابزار‌های جدیدی ارائه دهد که با انتشار اخبار جعلی توسط هوش مصنوعی مبارزه می‌کند. اضافه کردن واتر مارک (متن یا لوگوی خاصی که روی تصاویر قرار می‌گیرد) یکی از این ابزار‌ها خواهد بود. همچنین قرار است تکنیک‌های تازه‌ای به کار گرفته شود تا تصاویر و صدا‌های دستکاری شده با هوش مصنوعی راحت‌تر شناسایی و حذف شود. 

سال ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین سال انتخاباتی تاریخ توصیف شده و پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیارد رای دهنده (تقریبا یک چهارم جمعیت جهان) پای صندوق‌های رای بروند. آمریکا، مکزیک، هند، اندونزی و پارلمان اروپا امسال شاهد انتخابات خواهند بود. 

در همین میان، با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، خطر انتشار اخبار جعلی و دیپ فیک گسترش یافته است. دیپ فیک اصطلاحا به ویدئو‌هایی گفته می‌شود که ساختگی است، اما آنقدر واقعی به نظر می‌رسد که تشخیص جعلی بودن آن به شدت دشوار است. 

اخیرا انتشار صوت ساختگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که از رای دهندگان ایالت نیوهمپشایر می‌خواهد در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری شرکت نکنند، بسیار خبرساز شده است. انتشار اخبار جعلی به عنوان ششمین خطر بزرگ امسال در آمریکا معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
البته برا خودشون والا برا بقیه تشویقم میکنن
آخرین اخبار