در سالی که تقریبا نیمی از مردم جهان پای صندوق‌های رای می‌روند، کارشناسان نسبت به تاثیر هوش مصنوعی بر نتایج انتخابات هشدار دادند. 

در حالی که چندین کشور در سراسر جهان برای انتخابات کلیدی خود در سال جاری آماده می‌شوند، کارشناسان هشدار می‌دهند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط می‌تواند سبب انتشار اخبار جعلی شده و فرآیند‌های دموکراتیک را دستکاری کند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارش جهانی مجمع جهانی اقتصاد درباره خطرات جهانی در سال ۲۰۲۴، نشر اخبار جعلی چه به صورت عمدی و چه غیر عمدی از بزرگ‌ترین خطرات کوتاه مدت هستند.

این گزارش با بررسی دیدگاه‌های هزار و ۴۰۰ کارشناس و سیاستمدار بیان می‌کند که در افق زمانی دو ساله، نشر اخبار جعلی جدی‌ترین خطر برای بشر است. 

حدود نیمی از جمعیت جهان امسال در کشور‌های خود به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. بیش از ۵۰ کشور از جمله آمریکا، روسیه، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی امسال انتخابات برگزار می‌کنند؛ به همین علت ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین سال انتخابات در تاریخ اعلام شده است. 

کارولینا کلینت، مدیر ارشد بازرگانی و تحلیلگر اقتصادی می‌گوید هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی به چنین خطری رسیدگی کند و در بلند مدت دولت‌ها باید با همکاری یکدیگر تصمیم بگیرند در این خصوص چه باید کرد. 

برخی به دنبال برچسب‌گذاری ویدیو‌ها و تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی هستند، اما کلینت می‌گوید این اقدام نیز چندان موثر نبوده و جعل برچسب‌ها نیز آسان خواهد بود. 

او در نهایت ابراز امیدواری کرد رهبران جهان که هفته آینده در مجمع داووس گرد هم می‌آیند، خطراتی از این دست را نیز به طور دسته جمعی بررسی کنند. 

مجمع جهانی اقتصاد امسال از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه در داووس سوئیس برگزار خواهد شد و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نماینده از ۱۲۰ کشور جهان را گرد هم می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
همون هوش طبیعی انتخابات را مهندسی میکنه احتیاج به نوع مصنوعیش نی
آخرین اخبار