رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی قوی که با خود بارش برف و باران به همراه دارد، مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی از صبح امروز از نوار غربی با افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما، نفوذ ابر‌های باران زا و وزش باد وارد منطقه شده و به تدریج سایر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به صورت باران خواهد بود و روز جمعه از فعالیت آن کاسته شده، اما از روز شنبه تقویت شده و با توجه به نفوذ جبهه هوای سرد بیشتر فعالیت آن به صورت برف خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود فعالیت آن در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شاهین‌دژ با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین۶ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.