اصلاح هندسی میدان‌های شهر قم

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت:در راستای کاهش بار ترافیکی، اصلاحات هندسی میدان‌های شهر در دستور کار قرار گرفت.

محمد عباسی، سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با اشاره به مشکلات ترافیکی در معابر و میادین شهر، اظهار کرد: مسیر‌های اضافه در میدان‌ها و معابر سبب ایجاد مشکلاتی همچون توقف‌های بیجا در میدان‌های شهر، گرفتن سبقت و ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در میدان‌های ولیعصر (عج) و آزادگان افزود: در راستای کاهش بار ترافیکی، اصلاحات هندسی در بعضی میدان‌های شهر در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قرار گرفت.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم در خصوص فعالیت عمرانی در میدان آزادگان تصریح کرد: وجود مسیر‌های اضافه در میدان آزادگان به سمت میدان شهدای ۷۲ تن موجب سردرگمی رانندگان می‌شد و مدل حرکتی را دچار مشکل می‌کرد.

عباسی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محور شهید نواب صفوی به سمت میدان آزادگان ثبت‌شده است، ادامه داد: بر اساس آمار تصادفات، وجود چهار خط در محور شهید نواب صفوی به سمت میدان آزادگان، رانندگان در حرکت، در حال توقف و حق تقدم را دچار ابهام می‌کرد، به همین منظور اقدامات لازم برای بزرگ کردن میدان و تغییر آن به شکل بیضی انجام شد تا تعداد خطوط مدیریت شود.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام باعث یکنواختی و حذف مسیر‌های اضافه شده است، ادامه داد: به همین منظور لچکی‌های میدان آزادگان اجرا و یک خط از مسیر‌ها حذف شد.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات اجرا شده در میدان ولیعصر (عج) تأکید کرد: در راستای آرام‌سازی میدان ولیعصر (عج) شاهد تأثیر مثبتی در روان‌سازی ترافیک هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.