۲۷۰ فقره پروانه آموزشگاه آزاد در خراسان شمالی صادر شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از افزایش صدور پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

 رحمدل  گفت: در دوسال گذشته تنها هفت فقره پروانه صادر شده بود که اکنون این عدد به ۲۷۰ فقره افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه از ۱۸۰ روز به سه روز کاهش پیدا کرده است.
رحمدل افزود: تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال در استان ۵۰۸ آموزشگاه است که نسبت به آموزش ۲۴۴ عنوان رشته اقدام می‌کنند.
وی ارایه آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای در استان در دولت سیزدهم را چهار میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۳۸ نفر ساعت عنوان کرد و گفت: در این حوزه شاهد رشد ۴۴ درصدی آموزش‌ها نسبت به دولت قبل بودیم.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان شمالی به برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته تأسیسات الکتریکی در استان اشاره کرد و گفت: این مسابقات هر ساله از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف کشف استعداد‌های برتر مهارتی، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در کشور و ایجاد رقابت سالم در بین جوانان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات برگزیده نهایی دو سال متوالی، طی اردوی آماده سازی، به مرحله جهانی مسابقات راه پیدا می‌کنند.
وی افزود: تعداد ۱۹ نفر از نخبگان مهارتی کشور ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه جاری در رشته تأسیسات الکتریکی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در مجتمع آلومینای جاجرم با هم به رقابت می‌پردازند. 
رحمدل با بیان اینکه مدال آوران این مسابقات جزو نخبگان مهارتی هستند که کشور‌های میزبان مسابقات بین المللی با اشتیاق به دنبال جذب آنان هستند، گفت: برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به مسابقات لئون فرانسه در ژانویه ۲۰۲۴ اعزام می‌شوند.

وی درباره اعتبارات عمرانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل از ۵۲ میلیارد ریال در دولت قبل به ۲۲۲ میلیارد ریال در دولت سیزدهم افزایش یافته که امید می‌رود با جذب منابع سفر دولت به استان به اجرای پروژه‌های ناتمام سرعت داده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی افزود: اکنون پنج پروژه عمرانی شامل ساخت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راز، آشخانه، گرمه، اسفراین و بجنورد در دست اجرا است که به طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.