فرماندار فارسان از افزایش ۱۰ برابری تولید گندم در این شهرستان خبر داد.

هادی صالحی با اشاره به رشد ۱۰ برابری تولید گندم طی امسال در شهرستان فارسان گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در فارسان با رویکرد علمی و نوین است، افزود: در این شهرستان ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آن آبی و ۶ هزار هکتار آن نیز دیم است.


بیشتر بخوانید


فرماندار فارسان اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ درصد تولید محصولات کشاورزی سومین مجموعه تولیدکننده استان است، به عنوان مثال ذرت علوفه‌ای در این منطقه به اندازه نیاز ۲ استان در حال تولید است.

صالحی با اشاره به اینکه ۳۲ مجموعه مرغداری در فارسان فعال است، اظهار کرد: قابلیت کشاورزی در این شهرستان برای کشاورزان تولید ارزش افزوده نمی‌کند چرا که اولویت کشت متناسب با اقلیم فارسان تعریف نشده است.

وی ادامه داد: تبدیل کشتارگاه صنعتی جونقان به عنوان مجموعه کشت و صنعت در سفر رئیس‌جمهور تصویب شد، یعنی در کشتارگاه صنعتی جونقان هم فعالیت کشتارگاهی انجام شود و هم دامپروری سه هزار راسی برای تولید شیر و محصولات دامی فعالیت کند در این صورت مجموعه بسته‌بندی محصولات نیز در همین راستا فعال می‌شود.

صالحی گفت: این شهرستان در تامین نیاز‌های اولیه دامپروری مثل تهیه علوفه توانمند است و به دنبال این هستیم که ذرت علوفه‌ای را از کشاورزان همین شهرستان خریداری کرده و در اختیار حوزه دامپروری قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.