مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: در دولت سیزدهم ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است و ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

 مرتضوی گفت: افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستا‌ها از اهداف اجرای طرح فیبر نوری روستایی است.

وی افزود: اجرای ۶۰۰ کیلومتر طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها نیز در شهر‌های استان پیش بینی شده که تاکنون ۵۰ درصد از آن محقق شده است.

مرتضوی گفت: هدف اصلی از ایجاد زیر ساخت‌های ارتباطی، استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه جامعه و ارتقا نظام اداری است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با ۷۰ هزار نفر جمعیت در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

 مرتضوی افزود: این تعداد روستا با احداث ۳۸ سایت جدید و ارتقای ۶۰ سایت موجود از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: با اتصال این تعداد روستا به اینترنت پر سرعت اکنون میزان پوشش اینترنت روستایی در خراسان شمالی به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی ادامه داد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین شده است.

برچسب ها: مخابرات ، فیبرنوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.