مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان، گفت: توزیع این کود‌ها در استان ۲۵ درصد افزایش یافت.

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استفاده از کود‌های شیمیایی نقش مؤثری در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد، گفت: کشاورزان استان از ابتدای امسال تاکنون، ۷۰ هزار و ۲۶۰ تن کود ازته، ۱۵ هزار تن کود فسفاته و ۳ هزار و ۲۱۵ تن کود پتاسه دریافت کردند که توزیع آن ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مقادیر مذکور برای بیش از ۲۵۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی و باغی توزیع شده، افزود: عمده این نهاده‌های دولتی به ۴۱ محصول کشاورزی و باغی در قالب طرح الگوی کشت اختصاص یافته است.

مظلومی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد سهمیه کودی استان تا پایان دی ماه توزیع شده، اضافه کرد: توزیع انواع کود‌های شیمیایی با حواله الکترونیک صورت می‌گیرد و سهمیه کود‌های شیمیایی از طریق کارگزاری‌های اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی‌های تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

به گفته  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی، با توجه به اجرای طرح الگوی کشت در استان، تخصیص سهمیه‌های کودی در سال ۱۴۰۲ بر اساس الگوی کشت شهرستان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.