توزیع بیش از هشت هزار تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان فامنین

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۳۱۵ تن انواع کود شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

منصور خزایی گفت: تغذیه گیاهی نقش مهم و بسزایی در دستیابی به عملکرد مطلوب محصولات خواهد داشت که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی بخشی از نیاز کودی محصولات با توزیع کود‌های یارانه دار تامین می‌شود.

او گفت: از این میزان کود هفت هزار و ۷۵ تن انواع کود ازته، ۸۷۵ تن انواع کود فسفاته و ۳۰۰ تن انواع کود پتاسه برای کشت‌های زراعی و ۳۵ تن کود اوره، ۱۵ تن کود فسفاته و ۱۵ تن کود پتاسه برای محصولات باغی تخصیص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنیندر ادامه می‌گوید: توزیع کود‌های یارانه دار از ابتدای مهرماه سال گذشته به صورت الکترونیکی و در چند مرحله تخصیص و از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی از سوی پنج نفر از کارشناسان این مدیریت به عنوان کاربران سامانه توزیع شد.

خزایی گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان فامنین در سال زراعی امسال ۲۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده که ۸۰۰ تن کود اوره و ۲۰۰ تن کود فسفاته از سهمیه تخصیص یافته به شهرستان بین کشاورزان طرف قرارداد در طرح جهش تولید توزیع شد.

به گفته او؛ سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با سطح کشت شهرستان و زمان مصرف برای تولید کنندگان شهرستان تامین شد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: کود‌های تخصیصی با توجه به سطح کشت اعلام شده در سامانه صدور حواله الکترونیکی کود برای توزیع بین تولیدکنندگان بارگذاری شده است و نظارت مستمری بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارگزاران مجاز توزیع کود‌های یارانه دار شهرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار