یک خانه بهداشت در مه‌ولات خراسان رضوی افتتاح شد

خانه بهداشت روستای چنار شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی در آخرین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز یکشنبه در آیین آغاز به کار این خانه بهداشت گفت: این خانه بهداشت با زیربنای ۹۰ مترمربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال، با مشارکت هفت میلیارد و ۱۳ میلیون ریالی خانواده مرحوم حاج علی‌اکبر خاکپور و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بنا شده‌ است.

دکتر حسین ابراهیمی افزود: شهرستان مه‌ولات در دولت سیزدهم شاهد افتتاح ۱۰ طرح شامل سه اورژانس جاده‌ای، مرکز جامع سلامت حاج عیسی شیردل، مرکز جامع سلامت شهر شادمهر و چند خانه‌ بهداشت در روستاهای این شهرستان بوده است و لذا بر اساس استانداردهای گسترش حوزه بهداشت و درمان از نظر زیرساخت تقریبا کامل است و باید به حوزه بهبود کیفیت فرایندهای درمانی اش پرداخت.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتاق عمل با توجه به درخواست‌های دیرینه مردم این شهرستان گفت: گسترش کلینیک تخصصی بیمارستان، تکمیل خانه بهداشت شماره ۲ عبدل‌آباد و مرکز دیالیز از برنامه‌های این مجموعه درمانی است و به شکلی برنامه ریزی خواهیم کرد تا خدمات سرپایی به صورت کامل در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۷ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.