وزیر بهداشت مطرح کرد:

افزوده شدن بیش از ۱۰ هزار مترمربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی

عین اللهی گفت: حدود ۱۰ هزار و ۴۶۰ مترمربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی افزوده می‌شود.

در نهمین روز از دهه مبارک فجر، مراسم استقبال از عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران استان نیز در این مراسم حضور یافتند.

عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی‌ عصر (عج) بیرجند گفت: امروز ۲ دستگاه ام آر آی در شهرستان های فردوس و طبس افتتاح می‌شود.

او افزود: هدف اصلی هم این است که مردم برای کارهای تشخیصی و درمانی در منطقه خودشان حضور داشته باشند و مجبور نباشند به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه کنند، این از کارهایی خوبی است که در وزارت بهداشت انجام گرفته است.

عین اللهی بیان کرد: در خراسان جنوبی با همت و همکاری بسیار خوبی که استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتند، شاهد افتتاح طرح های زیادی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز ۲۸ طرح سلامت استان با اعتبار حدود ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار و ۴۶۰ متر مربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی افزوده می‌شود که از این تعداد ۱۰ طرح بهداشتی است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است در اکثر استان‌ها به ویژه در خراسان جنوبی نیز برای ما مقدم بوده تا طرح های بهداشتی را در شهرها و روستاها داشته باشیم.

عین اللهی ادامه داد: امروز ۱۰ طرح بهداشتی، ۶ پایگاه اورژانس و ۱۲ طرح درمانی را در این استان افتتاح می‌کنیم همچنین طرح های بهداشتی شامل ۴ خانه بهداشت، یک مرکز جامع سلامت، یک پایگاه سلامت، یک آزمایشگاه بهداشت و ۳ واحد پانسیون پزشکان است.


بیشتر بخوانید


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در طرح های درمانی نیز ۲ بیمارستان در شهرستان های خوسف و بشرویه افتتاح می‌شود البته ارتقای این بیمارستان‌ها در آینده نیز مدنظر ما قرار دارد.

او گفت: از نظر تفکیک طرح ها در شهرها نیز ۹ طرح در نهبندان، ۴ طرح در سربیشه، ۳ طرح در درمیان، ۳ طرح در قاین، ۳ طرح در طبس، ۲ طرح در سرایان، یک طرح در بیرجند و یک طرح در بشرویه افتتاح می‌شود.

عین اللهی افزود: در قاین دانشکده علوم پزشکی با پیگیری نماینده مردم راه اندازی شد که یک کار بسیار مهم است و در فردوس هم ایجاد دانشکده علوم پزشکی را داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ایجاد مراکز دانشگاهی و دانشکده‌ای می‌تواند باعث رشد علمی در آن محل شود و فرزندان منطقه می‌توانند در محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند.

او بیان کرد: قبل از طرح های دهه فجر در دولت مردمی سیزدهم ۴۳ طرح بهداشتی در ۱۳ هزار متر مربع و ۳۴ طرح درمانی با ۱۷ هزار متر مربع با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال افتتاح کردیم.

عین‌ اللهی اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، ۳ دستگاه ام آر آی و ۳ دستگاه سی تی اسکن، ۴ دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز در این مدت برای استان تأمین و افتتاح شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروز توفیق شد تا با سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولی‌ عصر (عج) فعالیت‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی را از نزدیک ببینیم.

او ادامه داد: در بازدید امروز از نظر فضای درمانی و آموزشی مشخص شد که لازم است امکانات دیگری در اختیار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ما دانشگاه مهمی است چون علاوه بر اینکه دانشجویانی در رشته‌های مختلف تربیت می‌کند دانشجویان تخصصی نیز تربیت می‌کند لذا باید تقویت شود.

عین‌ اللهی بیان کرد: در جلسه‌ای که با استاندار و مسئولان خراسان جنوبی داریم در جهت برنامه‌های آینده ارتقای دانشگاه تصمیاتی خواهیم گرفت.

برچسب ها: وزیر بهداشت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.