۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد، دارای مجوز گردشگری سلامت هستند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰ مرکز درمانی شامل شش مرکز دولتی، ۱۶ مرکز خصوصی، ۱۴ درمانگاه تخصصی و چهار مرکز درمانی جراحی محدود است. 

داوود خوش شکن افزود: براساس آمار سامانه وزارت بهداشت، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۹ هزار و ۲۹۱ گردشگر بود، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع گردشگران سلامت، ۲۲ هزار نفر به بیمارستان‌های دولتی و ۲۰ هزار نفر به بیمارستان‌های خصوصی و بقیه گردشگران سلامت به سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۴۹ درصد گردشگران سلامت در این مدت زمان، زن و بقیه مرد بودند که از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد ازجمله بستری، سرپایی، کلینیک، جراحی محدود و یا خدمات کمتر از ۲۴ ساعت این مراکز، بهره‌مند شدند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه امسال گردشگران سلامت از ۸۶ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند، گفت: این در حالی است که طی مدت مشابه پارسال، گردشگران سلامت از ۷۰ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کرده بودند. 

خوش شکن افزود: بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب ۲۷ هزار نفر از کشور افغانستان، ۱۴ هزار نفر از کشور عراق، سه هزار و ۶۰۰ نفر از کشور ترکمنستان و ۹۵۰ نفر از کشور بحرین بودند.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۳۰ شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت شده و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور اساتید مجرب و بنام با رتبه علمی بالا، بیمارستان‌های دارای هتلینگ و تجهیزات پزشکی پیشرفته، نوع خدمت و تکنیک‌های به روز درمانی، تعرفه مناسب خدمات سلامت و روابط خوب دیپلماسی سلامت در کشورمان و بخصوص شهر مشهد، موجب جذب گردشگران سلامت می‌شود، افزود: خدمات پزشکی که در ایران به بیمار ارایه می‌شود، جزو خدمات درجه یک پزشکی و منطبق بر جدیدترین متد‌های پزشکی روز دنیا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.