عین اللهی:

مهاجرین افغانستانی از خدمات درمانی همانند اتباع ایرانی بهره مند شده اند

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران از هزینه ۵۰۰ دلاری برای اتباع و مهاجرین افغانستانی در این کشور در بخش‌های بهداشتی و درمانی خبر داد.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران از هزینه ۵۰۰ دلاری برای اتباع و مهاجرین افغانستانی در این کشور در بخش‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت که در مقابل، به ازای هر نفر تنها ۱۰ دلار کمک هزینه از سوی کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پرداخت می‌شود.

عین‌اللهی بر بیمه شدن گسترده اتباع و مهاجرین افغانستانی در ایران جهت دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین ضرورت بازگشت پزشکان افغانستانی برای خدمت به مردم در داخل کشور خودشان تأکید کرد.

وزیر بهداشت ایران از سفر احتمالی خود به افغانستان خبر داد و در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمان به حدود ۵ میلیون مهاجر در ایران گفت: ما همان خدماتی که به شهروندان ایرانی داده می‌شود، به عزیزان افغانستانی هم داده‌ایم.

عین اللهی افزود کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به ازای خدمت ارائه شده به هر شهروند افغانستان، تنها ۱۰ دلار پول پرداخت می‌کند، در حالی که ما حداقل ۵۰۰ دلار هزینه می‌کنیم.

وی در ادامه به بعد آموزش دانشجویان افغانستان در رشته‌های علوم پزشکی در ایران اشاره کرد و گفت با توجه به این که خیلی از نیرو‌های افغانستانی استعداد‌های خوبی داشته و توانستند تخصص بگیرند از طرف جمهوری اسلامی ایران در آموزش این نیرو‌ها خیلی خوب عمل شده، ولی مشکلی که وجود دارد این است که این‌ها باید در افغانستان جذب شوند.

وی با اشاره به انجام ۱۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور، گفت که ۲.۵ میلیون تبعه خارجی از جمله مهاجرین افغانستانی نیز به صورت رایگان در ایران واکسن کرونا دریافته کرده اند.

گفتنی است قرار است با کمک و حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران، شفاخانه بزرگ امام خمینی (ره) در مرکز ولایت بامیان به زودی افتتاح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار