مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۵۸ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان زیر پوشش بیمه سلامت است، گفت : از این میزان بیمه ۵۰ درصد آن‌ها معادل ۸۰۰ هزار نفر رایگان است و فقط هشت درصد بیمه پرداخت می‌کنند.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : از مجموع یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۱۰ نفر افراد زیر پوشش بیمه سلامت در استان، حدود ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها بیمه رایگان، ۱۴۱ هزار و ۸۳۰ نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت، ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ نفر بیمه سایر اقشار، هزار و ۲۸۵ نفر بیمه ایرانیان، ۵۱۰ هزار و ۴۷۴ نفر بیمه سلامت همگانی و ۵۵۵ هزار و ۴۰۲ نفر بیمه روستایی و عشایری بیمه سلامت استان کرمانشاه هستند.

وی راه‌اندازی صندوق بیماران صعب العلاج بیمه سلامت را از شاهکار‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی برشمرد و بیان کرد: پوشش ۱۰۰ درصد رایگان درمان، داروی بیماران ۱۰۷ بیماری خاص و مزمن از جمله خدمات این صندوق است که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

تحویلیان با بیان اینکه اکنون ۳۵ هزار بیمار خاص در استان کرمانشاه شناسایی و نشان دار شده است، گفت: پرداخت تمام هزینه‌های دارویی و درمانی آن‌ها رایگان است که به صورت سامانه‌ای با ارایه کدملی در مراکز درمانی دولتی و یا در خارج از مراکز دولتی در بخش خصوصی بخش از آن به صورت فاکتور پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه دهک‌های اول تا پنج رایگان است، گفت: درمان بیمه شدگان دهک یک تا سه در مراکز دولتی رایگان انجام می‌شود و بیمه شدگان صندوق همگانی نیز در مراجعه به پزشک خانواده کمتر از ۱۰ هزار تومان ویزیت پرداخت می‌کنند.

تحویلیان اظهار کرد: بیمه سلامت از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف درمان هزینه کرده و مطالبات مراکز طرف قرار داد شامل داورخانه‌ها را تا پایان آبان و پزشکان، مراکز کلینکی و بیمارستانی را تا پایان مهر پرداخت کرده ایم.

وی به خدمات سامانه الکترونیکی بیمه سلامت برای نسخه خوانی، نسخه نویسی، نظام ارجاع در نظام پزشک خانواده، پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان هزار و ۹۲۹ زوج نابارور استان به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال در سال جاری اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خدمات گسترده و همه جانبه بیمه سلامت را از جمله بارزترین خدمات ارزنده انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش کارکنان بیمه سلامت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.