تجهیز ۷۰ هزار هکتار از ازاضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه آبیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ هزار هکتار برابر ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری مجهز شده و دو هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

غلامعلی حیدری در سفر به تهران با محمد علی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی دیدار و گفتگو کرد و در این نشست مسائل و مطالبات بخش کشاورزی پیگیری شد.

این دیدار در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله قنوات، کانال‌ها، جاده بین مزارع، تامین و توسعه سامانه‌های آبیاری نوین و انتقال آب در اراضی شیبدار، صدور مجوز مجتمع‌های دامپروری و شهرک‌های گلخانه‌ای و تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی و همچنین تامین کالاهای اساسی طرح های تنظیم بازار نوروزی انجام شد.


بیشتر بخوانید


حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افزون‌بر ۷۰ هزار هکتار برابر ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری مجهز شده و دو هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

وی افزود: برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای ۱۹ مجتمع دولتی و ۲۶ مجتمع گلخانه‌ای خصوصی در مجموع به مساحت هزار و ۳۹۵ هکتار مجوز گرفته که ۲۳ مجتمع خصوصی در حال احداث است.

برزگر با اشاره به برنامه احداث ۴۳ مجتمع دامپروری برای ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالعات مربوط به ۱۵ مجتمع دامپروری به مساحت ۳۶۰ هکتار آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۷۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به دولت گذشته گفت: تسهیلات بخش کشاورزی نسبت به پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار