رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۶۱ هزار گاو و گوساله روستایی و عشایری استان بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند. 

محسن ایمان دار رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در طرح سراسری واکسیناسیون لمپی اسکین در دام های سنگین روستایی و عشایری استان که با مشارکت ویژه بخش خصوصی و مراکز مایه کوبی فعال در سطح استان انجام گرفت، بیش از ۶۱ هزار گاو و گوساله بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

وی افزود: لمپی اسکین یکی از بیماری های ویروسی قابل انتقال توسط حشرات می باشد که به سرعت در جمعیت دام سنگین انتشار یافته و منجر به بروز خسارات اقتصادی فراوان به سیستم دامپروری می شود.

وی گفت: این طرح سراسری با هدف کنترل و پیشگیری از این بیماری، جلوگیری از ایجاد خسارت به صنعت دامپروری، افزایش تولیدات دامی و حفظ سرمایه دامی به اجرا درآمد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از صاحبان دامداری های صنعتی درخواست کرد: ضمن واکسیناسیون دام های خود، با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای، مبارزه با ناقلین بواسطه سم پاشی، عدم جابجایی دام بدون اخذ مجوز حمل از دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر از بروز و شیوع بیماری جلوگیری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار