رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: ۹ هزار و ۱۶۰ قلاده سگ در ۹ ماه نخست امسال در سطح استان واکسینه شدند.

دکتر محسن ایمان دار رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: با تلاش بی وقفه همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، واکسیناسیون  ۹ هزار و ۱۶۰ قلاده سگ برعلیه بیماری هاری صورت گرفته و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل نیز ۱۰ درصد افزایش واکسیناسیون داشته ایم.

وی ادامه داد: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که عمدتا گوشتخواران اهلی و وحشی را درگیر کرده و سایر پستانداران به صورت تصادفی و غالبا از طریق گزش و بزاق آلوده، مبتلا به این بیماری می‌شوند.

ایمان دار بیان کرد: این بیماری به دلیل کشندگی بسیار بالا و وارد آوردن هزینه‌های درمانی، همه ساله باعث ایجاد تلفات و خسارت‌های اقتصادی فراوانی شده و از اهمیت ویژه‌ای نیز برای ما برخوردار است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین اضافه کرد: واکسیناسیون سگ در روستا‌ها از جمله اقدامات موثر در کنترل و پیشگیری از این بیماری است که این اداره کل نسبت به آن عزم جدی داشته و همچنین ۴۳ مورد گوشتخوار‌های اهلی و وحشی در گونه‌های ارزشمند دهکده طبیعت باراجین قزوین نیز در سال جدید علیه هاری واکسینه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار