مشارکت رای مردم در تصمیمات کشور قانونی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: جمهوری اسلامی در سال ۵۸ انتخابات را در قانون اساسی خود به تصویب رساند تا مشارکت رای مردم در تصمیمات کشور قانونی به شمار رود.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گفت: جمهوری اسلامی در سال ۵۸ انتخابات را در قانون اساسی خود به تصویب رساند، اگر این کار در فضای سال ۵۸ انجام نمی‌شد، هیچ اعتراضی به آن نبود، اما جمهوری اسلامی مشارکت رای مردم در تصمیم گیری‌ها را در آن فضا به طور قانونی تصویب کرد و این بیانگر اهمیت رای و نظر مردم در تصمیم گیری‌های نظام است.

رجبی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از زمان استقرار خود دستاورد‌های زیادی به همراه داشته، اظهار کرد: تا پیش از انقلاب شاهد بودیم که برخی قرارداد‌های متعدد استعمارگرایانه با ایران بسته می‌شد تا جایی که بخش‌هایی از خاک و منافع کشورمان را از ما گرفتند، اما امروز ایران اسلامی با صلابت و اقتدار پای منافع همه جانبه خود استوار ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات برخلاف دوره‌های قبل، رسیدگی به اتهامات داوطلبان در داخل استان صورت می‌گیرد، یادآور شد: داوطلبان از هرگونه تهدید و تخریب یکدیگر بپرهیزند و تبلیغاتشان را نیز زودتر از موعد مقرر آغاز نکنند.

رجبی با بیان اینکه این دوره از انتخابات بیشترین تایید صلاحیت‌ها در استان قزوین صورت گرفته است، خطاب به خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: شما در حوزه انتخاباتی می‌توانید بسیار موثر عمل کنید و سطح افزایش میزان مشارکت‌ها را نیز بالا ببرید.

این مسئول دستگاه قضایی با توصیه به رفتار انقلابی افراد در فضای مجازی، ظرفیت آن و افراد تاثیرگذار در این فضا اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها برای جلوگیری از انجام بسیاری تخلفات‌ها می‌تواند حکم ترمز را داشته باشد.

رجبی ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی ورودی زندان ها، بیان کرد: اقدامات زیادی در سطح استان صورت گرفته تا ورودی‌ها به زندان کاهش پیدا کند.

وی به تلاش‌های همه جانبه دستگاه قضایی استان قزوین برای افزایش صلح و سازش اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی نیز در کلانتری‌ها انجام شده تا جایی که عملکرد استان در دادستانی کل کشور نیز مورد توجه فراوانی قرار گرفته است.

در ادامه این نشست برخی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه هایشان در حوزه انتخابات پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.