سرانه فضای ورزشی استان در دولت سیزدهم به ۵۷ سانتی متر مربع رسید که سه سانتی متر از میانگین کشوری بیشتر است.

غلامرضا شاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با اتمام پروژه‌های نیمه تمام تا پایان سال مالی سرانه ورزشی در استان به یک ممیز ۲دهم درصد خواهد رسید.
وی افزود: بیشترین میزان سرانه ورزشی در استان مربوط شهرستان فاروج با بیش از ۱۰۰ سانتی متر مربع است.
وی با اشاره به ۵۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان گفت:۱۲پروژه در دهه فجر امسال با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
شاکری گفت: شاخص‌ترین این طرح‌ها؛ سالن ۶ هزار نفری بجنورد، سالن سه هزار نفری شیروان و سالن ۲ هزار نفری اسفراین است که سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار رها شده بود.
شاکری با اشاره به اینکه خراسان شمالی قبل از انقلاب دارای ۵ سالن ورزشی و ۴ زمبن چمن است، افزود: هم اکنون استان دارای ۲۲۸ فضای سرپوشیده که ۵۰ درصددر روستا‌ها و ۵۰ درصد در شهر‌ها وجود دارد و ۳۹سالن ورزشی سرپوشیده هم در روستا‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۴۵روز گذشته به استان گفت: این اعتبارات برای تکمیل ساخت و ساز پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۵ درصد از محل اعتبارات ملی صورت گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: خراسان شمالی سال آینده میزبان لیگ باشگاه‌های کوراش جهان در اردیبهشت ماه و مسابقات رزمی جهانی نیز در فروردین ماه خواهد بود.

برچسب ها: ورزش ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.