کلینیک‌های تخصصی هلال احمر به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

پیمان نامدار معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح کلینیک‌های تخصصی جمعیت هلال احمر به مناسبت دهه فجر گفت: سرمایه گذاری روی منابع انسانی رمز موفقیت هر کشور است و ۴ کلینیک سلامت روان، پروتزهای سیلیکونی و آکریلی، آموزش فعالیت های روزمره زندگی و ویلچر سرویس جزء اولین‌ها در کشور هستند. 

او ادامه داد: این کلینیک‌ها به دلیل تعهد و تخصص بالای بخش توانبخشی جمعیت هلال احمر ایجاد شده است. دانشی که در این کلینیک‌ها به مددجویان ارائه می‌شود یک پنجم بخش خصوصی است.

نامدار گفت: افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند به مرور زمان دچار آسیب‌های ثانویه ناشی از استفاده از ویلچر می‌شوند، به همین دلیل روی این مسئله تیم بین المللی صلیب سرخ به ایران آمد و به تیم‌های منتخب در سراسر کشور آموزش‌های لازم ارائه شد.   

او ادامه داد: خدمات حوزه سلامت در حوزه روان یک امر مغفول مانده است و بر این اساس برای درمان اختلال‌های ناشی از اضطراب و افسردگی و همچنین کمک به بیمارانی که از حوادث آسیب می‌بینند، کلینیک سلامت روان ایجاد شد. 

او در ادامه بیان کرد: این کلینیک در راستای ارتقای روان امدادگران و کارکنان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهبود عملکرد کارکنان دو کلینیک بیماری سایکو را افتتاح کردیم.

نامدار تصریح کرد:کلینیک بعدی به افرادی که در حوادث دچار آسیب‌هایی شده‌اند که نمی‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند کمک می‌شود. 

او در پایان گفت: آخرین حلقه وصل هلال پروتز‌های بسیار خاص که مهارت بالایی نیاز دارد برای تولید کردن در کلینیک  پروتز‌های سیلیکونی و آکریلب پروتز‌های چشم،  انگشتان، پا و بینی ساخته خواهد شد تا بیشترین شباهت به اعضای بدن را داشته باشند به حدی که قابل تشخیص نباشد و بتواند مشکلات مددجویان آسیب دیده را رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
با اتخاذ تصمیمات مدیریتی کلان در ایران می توان تهدید کمبود پزشک و پرستار را به یک فرصت مبدل نمود.
کمبود پزشک و پرستار در داخل بیشتر متاثر از 2 موضوع است :
اول کمبود عرضه که ناشی از ضعف در آموزش و محدودیت هایی همچون ظرفیت پذیرش دانشگاه های پزشکی در ایران می باشد.
دوم نبود ابزار انگیزشی و یا قانونی برای جلوگیری از خروج پزشکان و پرستاران از کشور می باشد.
در بخش اول برای افزایش ظرفیت باید زیرساخت های بلااستفاده در سایر رشته های فاقد بازارکار و دارای ظرفیت مازاد را به رشته های پزشکی اختصاص داد و ظرفیت پذیرش این دانشگاه ها را به 2 برابر وضع موجود افزایش داد.
در بخش دوم بومی گزینی و افزایش پذیرش از شهرهای مرزی با شرط اقامت 7 ساله و مجوز طبابت برای آن شهر خاص و افزایش حقوق پزشکان و پرستاران در شهرهای کوچک جبران نمود.
قطعا با افزایش پزشکان ضمن تضمین سلامتی عمومی جامعه امکان صدور پزشک به سایر کشورها ( همچون صدور خدمات فنی مهندسی یا صدور ورزشکار به سایر کشورها) کسب درآمد ارزی و ایجاد اشتغال موثر داشت.
آخرین اخبار