معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۶۰ هزار نفر از طریق استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند.

محمدمهدی کاظمی گفت:موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است و علی‌رغم تمام چالش‌های موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان، از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش‌بینی شده در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.

او ارتقای کیفی مدارس به ویژه مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: مسأله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفاً با مسائل مالی قابل حل نیست و در کنار بحث سرانه مدارس و تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی، آنچه مهم است اینکه باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

کاظمی بیان کرد: تنها شاخص کمی که می‌تواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان می‌دهد، میانگین نمرات است و آنچه اتفاق افتاده میانگین نمرات نیازمند بهبود است.

او در ادامه گفت: به واسطه شیوه جدید برگزاری امتحانات نهایی اطلاعات دقیقی در زمینه عملکرد دانش‌آموزان در دست داریم و باید بر اساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکارها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است.

کاظمی گفت در ۲ سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌ها یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا پایان منابعی نیز برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.