شهروند خبرنگاری با ارسال گزارشی از کمبود شیر خشک در آبادان گلایه کرده است.

یک شهروند خبرنگار آبادانی با ارسال گزارشی با موضوع کمبود شیرخشک در داروخانه‌های این شهرستان خواستار پیگیری اساسی و رفع مشکل غذای نوزادان بی بهره از شیر مادر شد.

زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اما می‌گوید: توزیع مستمر شیر خشک در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان در توقفی نداشته و حال انجام است بنابراین مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند و تلاشی برای ذخیره‌سازی نکنند.

او افزود: تنها در بازه زمانی یکم تا هفتم بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۲۱۷ عدد قوطی شیرخشک در جنوب غرب خوزستان توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: تعداد شیر یارانه‌ای که در ماه در منطقه فعالیت ما به هر کودک صفر تا ۲ سال تعلق می‎گیرد، ۱۰ قوطی است به این ترتیب اگر کودک به شیرخشک بیشتری نیاز داشت می‌تواند سقف ۱۰ قوطی دیگر را نیز به صورت غیریارانه‌ای دریافت نماید.

این مسئول با اشاره به اینکه در این بین تعداد موالید صفر تا ۲ سال در جنوب غرب خوزستان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵ هزار و ۸۳۳ را نشان می‌دهد و این عدد امسال به بیش از ۴۵ هزار رسیده گفت: در جنوب غرب خوزستان نیز در ۶ ماهه نخست سال قبل ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ قوطی شیر خشک توزیع شده بود که این مقدار امسال به ۲۴۱ هزار و ۷۱۳ قوطی رسید.

جوانمردی گفت: وقتی افراد شیرخشک را از داروخانه دریافت می‌کنند به شماره تماس اعلام‌شده از سوی ایشان، پیامکی در خصوص قیمت یارانه‌ای و تعداد مجاز دریافت شیرخشک ارسال خواهد شد و نظارت معاونت غذا و دارو بر توزیع این کالا نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.