مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: آبگیری تالاب بین المللی قوپی باباعلی مهاباد پس از ۲۰ سال خشکی برای دومین سال پیاپی انجام می‌شود.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تالاب بین المللی قوپی باباعلی مهاباد، پس از ۲۰ سال خشکی، امسال برای دومین سال پیاپی آبگیری می‌شود و رهاسازی آب به پیکره این تالاب آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام در اجرای مصوبات کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه، صورت گرفته و توانستیم این تالاب بین المللی را که از تالاب‌های فصلی و مهم در استان است، برای دومین سال پیاپی آبگیری کنیم. 

شهند ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تقویت شده و تلاش می‌کنیم با توجه به تامین نیاز آبی این تالاب وضعیت آبی آن را به شرایط اکولوژیکی نزدیک و تثبیت کنیم.

تالاب بین‌المللی قوپی‌باباعلی مهاباد با وسعت ۵۰۰ هکتار از مهمترین تالاب‌های فصلی استان در مهاباد است که زیستگاه پرندگانی نظیر اردک سرسبز و سرحنایی، آنقوت، انواع غاز، فلامینگو و تنجه است و در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر و در مسیر جاده مهاباد به میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.