با ورود امواج اصلی یک سامانه بارشی حاکم در منطقه و بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان کرمانشاه پیش بینی می‌شود دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش پیدا کند.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : موج اصلی از سامانه بارشی حاکم در منطقه، از بعدازظهر امروز تا بامداد شنبه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و مه در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی افزود: شرایط ناپایدار، از عصر امروز تا عصر فردا (جمعه) بخصوص در نیمه غربی و نواحی شمالی، شدت بیشتری داشته بارش، علاوه بر مناطق مرتفع و سردسیر، بتدریج در نواحی معتدل نیز به صورت برف مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین، متوسط دمای هوا از فردا تا یکشنبه هفته آینده، بتدریج و به شکلی محسوس کاهش می‌یابد که پیش بینی می‌شود، کمینه دمای هوا در روز‌های شنبه و یکشنبه، به طور غالب بین ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر، در نقاط سردسیر و معتدل استان به ثبت برسد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه کاهش دما، شرایط را برای تشکیل مه (بخصوص در اوایل روز) تشدید می‌کند یادآور شد: از اواسط روز یکشنبه تا سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، علاوه بر افزایش دمای شبانه، مجدداً شاهد بارش‌های متناوبی از برف و باران در سطح استان خواهیم بود .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.